Positionering zorginstelling Eleos

“Specialist in christelijke ggz”

Eleos is een landelijke zorginstelling, gespecialiseerd in christelijke ggz. Dizain werd gevraagd om de oerkracht van de organisatie inzichtelijk te maken en te vertalen naar een krachtige positionering. Vervolgens tekenden we voor de creatieve vertaling hiervan.

Restyling logo

Tijdens een brandforcesessie werd benoemd dat bij christenen het geloof van wezenlijk belang is bij het herstel van psychische klachten. Eleos wil in deze nichemarkt de specialist zijn in christelijke ggz.

Om deze aangescherpte positionering zichtbaar te maken, hebben we de oude descriptor ‘gereformeerde ggz’ vervangen door ‘specialist in christelijke ggz’. De kleurstelling van het oude logo werd als koud ervaren, dit is vervangen door kleuren die meer vriendelijkheid en warmte uitstralen. Ook het lettertype is hierop aangepast.

'Eleos, specialist in christelijke ggz'

De weg die jij mag gaan

Bovendien hebben we een nieuwe beeldlijn voor Eleos ontwikkeld. We hebben ons daarbij laten inspireren door het taalgebruik binnen Eleos waarbij vaak woorden als ‘weg’, ‘richting’, ‘pad’ en ‘stap’ worden gebruikt. Het zijn begrippen die ook goed passen bij het herstelproces van een cliënt. Ook dat gaat met kleine stapjes waarbij soms de weg in het begin niet helemaal duidelijk is.

Om de metafoor van de weg abstract te verbeelden hebben we kunstenaar Hans Gerritsen gevraagd om speciaal voor Eleos een aantal schilderijen van ‘de weg’ te maken; bijzondere kunstwerken waaraan iedereen zijn eigen verhaal en invulling kan geven.

Volgende case Naar het overzicht