fbpx

Studentenproof visual identity voor Dizkartes

“Diz is me”

Groningen is een echte studentenstad. Veel Dizainers hebben er ook gestudeerd. Hoe tof is het dan dat er een studentenvereniging bij je aanklopt? Dizkartes was op zoek naar een nieuwe visuele identiteit waarmee ze uiteindelijk zelf aan de slag konden.

Bekijk hier de case in 11 visuals. Of lees hieronder de strategie.

Als grootste algemene studentenvereniging van Nederland, heeft Dizkartes een naam hoog te houden. In de Brandforce bleek hoe belangrijk meegaan met de tijd is (geen ontgroening, wel eigentijdse tradities). Het oude logo hebben we direct afscheid van genomen. De tagline hielden we wel overeind, die paste al perfect:

“Diz is me”

Studentenproof visual identity

De why van Dizkartes is: zelf je eigen studententijd vormgeven. De visuele identiteit moest daarom ook de ruimte bieden voor studenten om vooral ook zelf aan de slag te gaan. Zelf merchandise maken, zelf posters ontwerpen en zelf Instagram posts in elkaar klikken. Maar dan wel altijd herkenbaar Dizkartes. We ontwikkelden daarom een plug & play identiteit met veel losse bouwstenen.

En het schijnt dat sociale media ook wel een dingetje zijn tegenwoordig. Dus we hebben direct even laten zien hoe een gelikte feed eruit kan zien in de nieuwe stijl.

Diz handig online

De huidige stijl hebben we door vertaald naar een nieuwe look voor de website. Een creatieve vertaling die ze vervolgens met de kennis in hun eigen netwerk weer hebben laten bouwen tot een platform waar nieuwe studenten, bestaande leden en mogelijke bedrijven samen kunnen komen en Dizkartes kunnen leren kennen.

In de praktijk:

En wat is er toffer dan te zien dat de nieuwe stijl ook daadwerkelijk omarmt wordt? Zelfs in de KEI-week van 2020, met alle mogelijke corona-beperkingen, was de stijl voor het eerst te zien ‘in het wild’. En stiekem worden wij als halve ‘naamgenoten’ dan zelfs een beetje jaloers wanneer we deze leuke vondst zien:

Volgende case Naar het overzicht