fbpx

STOOT: de kracht van sport

Sportieve visual identity en activerende campagne.

STOOT helpt jongvolwassenen in kwetsbare situaties via sport om de kracht in zichzelf te ontdekken. Dit goede doel ondersteunt Dizain natuurlijk volledig! Daarom hebben wij Stoot geholpen om de kracht in hun eigen merk te ontdekken. En we hebben de ontworpen visual identity ook gelijk omgezet tot een activerende campagne voor extra sponsoren. Go STOOT!

De kracht van sport

Deelnemers bij STOOT leren via sport de kracht in zichzelf te ontdekken. Sport zorgt voor zelfontplooiing, zelfvertrouwen, energie. In de provincie Groningen zijn er helaas honderden jongvolwassenen voor wie het plezier van sporten niet vanzelfsprekend is. Door psychische problemen, zoals ADHD of depressie. Dak- of thuisloosheid. Verslaving. Negatieve jeugdervaringen die leiden tot angst, schaamte en onzekerheid. STOOT wil jongens en meiden als Dylan, Kirsten en Vincent via sport de kracht in zichzelf laten ontdekken.

Dylan ontdekte dankzij sport de kracht in zichelf

Focus on the positive

De mensen achter STOOT werken keihard om jongeren die het nodig hebben een steuntje in de rug te geven. Maar branding is natuurlijk een andere ‘tak van sport’. Gelukkig konden wij ze daarbij helpen! Vanuit de Brandforce-sessie viel vooral het enthousiasme en de positiviteit op. Geen slachtofferrol, maar focus op wat wel kan! Dit hebben we omgezet in een frisse, sportieve visual identity, die de focus legt op wat sport met deelnemers doet.

Website met beweging

Stoot wil zo veel mogelijk jongvolwassenen helpen, en natuurlijk is de website vaak een eerste indruk. De site moest daarom een strakke vertaling worden van de visual identity! Wij maakten het ontwerp, en Nordique (ook sponsor van STOOT) bouwde hem. De schuine lijnen en sportieve letter zorgen direct voor het juiste gevoel. En de persoonlijke fotografie en video’s laat zien waar het uiteindelijk om draait:

“Van sporten krijg je een lach op je gezicht.”

Stoot zoekt sponsoren: Challenge50

Wie sporten zegt, zegt sponsoren. STOOT biedt jongeren een traject aan waarmee ze een jaarlidmaatschap kunnen verdienen. Maar vanzelfsprekend is dit niet gratis! Daarom zoekt STOOT voortdurend sponsoren die hun team van jongeren willen ondrsteunen. Om hier extra vaart achter te zetten, bedachten wij de Challenge50: een uitdaging om in Groningen (050) 50 bedrijven te vinden die uiteindelijk helpen om 500 jongeren in beweging te krijgen. Deze campagne helpt hopelijk extra gelden te krijgen voor deze jonge sporters die het zo hard kunnen gebruiken. (Dizain sponsort dit team natuurlijk, jij toch ook? Ga naar: www.challenge50.nl )

Overal aanwezig

Om STOOT verder op weg te helpen met het doen van hun goede werk, hebben we de uitvoering ook voor onze rekening genomen. Meer aandacht door het creëren van persberichten en online posts; meer contact met de achterban door (automated) nieuwsbrieven en een powerpointpitch waarmee ze extra sponsoren kunnen werven voor Challenge50.

 

Volgende case Naar het overzicht