fbpx

Meerstad

De visual identity van een woongebied

Je wordt wakker. Je hoort buiten niet het verkeer dat raast maar het riet dat ruist. Waar ben je? In Meerstad! Dit is hét nieuwe woon- en leefgebied aan de rand van Groningen. En Dizain creëerde de nieuwe visual identity.

Bekijk nu de case in 11 plaatjes of lees na de afbeelding het hele verhaal.

De uitdaging van regiomarketing is het kort en bondig vertellen van het verhaal van een enorm gebied. Dit verhaal is bij Meerstad zeer uitgebreid, zo bleek uit de Brandforce-sessie die we hielden met Bureau Meerstad. Hier draait het allemaal om natuur, gezond leven en het ‘Meerstadgevoel’. We vatten dit samen in de pakkende pay-off:

Meer, Meerstad.

Want in Meerstad kan meer. Je hebt er meer ruimte, meer natuur, meer duurzame initiatieven. Het is een stap vooruit.

Overtreffende trap

De tweede uitdaging bij regiomarketing: het verkopen van kavels! Voor de campagnelaag die we bedachten hebben we daarom dit gevoel van ‘meer’, van vooruitgang, meegenomen. In de copy vertellen we dat je hier meer vindt. Meer gezelligheid, meer (groene) energie, meer ontspanning. En met de door ons ontwikkelde custom fotografie laten we dit ook letterlijk zien.

Online beleving

Het gebied Meerstad moet overal beleefd kunnen worden. Het online platform hebben we daarom een make-over gegeven. Zodat alle kavels en huizen overzichtelijk terug te vinden zijn op één plek. Maar belangrijker: ook het verhaal van Meerstad wordt hier uitgebreid getoond en verteld. Zo creëren we online het ‘Meerstadgevoel’ dat mogelijke Meerstadjers zal aanspreken. Concept7 deed hierbij het UX-design en Ilionx de bouw van de website. Door middel van online bannering hebben we in de eerste maanden de traffic nog eens een boost gegeven.

Overal Meerstad

Uiteindelijk moet iedere potentiële Meerstadjer Meerstad kunnen beleven, wanneer ze in het gebied zijn, maar ook daarbuiten. In iedere uiting dus. In de beursstand bijvoorbeeld, waar mensen letterlijk even kunnen plaatsnemen in de natuur van Meerstad. In de duurzame tasjes met informatie die ze meekrijgen (gerecycled van theezakjes en dus duurzaam, net als Meerstad). Of de folders, waarin ze Meerstad leren kennen. Zo komen zo veel mogelijk Groningers in aanraking met dit groenste stadsdeel van Groningen.

Volgende case Naar het overzicht

Blijf op de hoogte

Gefeliciteerd! Je bent onderaan de pagina. Dat betekent dat je wel heel graag wilt weten wat wij doen. Meld je aan voor onze nieuwsbrief en mis niets.

    Met het versturen geef je ons toestemming om je gegevens te verwerken, zoals omschreven in onze privacyverklaring.

    Voor je weggaat…

    Je hebt nu andere dingen te doen. We get it. Meer lezen over Dizain wanneer jou dat uitkomt? Meld je aan voor onze nieuwsbrief met cases, blogs en meer.

      Met het versturen geef je ons toestemming om je gegevens te verwerken, zoals omschreven in onze privacyverklaring.