Visuele identiteit Herberg Onder de Linden
“Een gedeelde passie voor ultieme kwaliteit”
Herberg Onder de Linden in Aduard staat al een kwart eeuw aan de top van gastronomisch Nederland. Het is het enige restaurant met een Michelinster in Groningen. Tanja en Steven Klein Nijenhuis namen dit restaurant eind 2016 over. Hun ambitie: ‘De stijl wordt anders, maar de passie blijft hetzelfde.’ Aan Dizain de prachtklus om dit te vertalen naar een nieuw logo en visuele identiteit.
Een beetje sexy
De nieuwe visuele stijl die Dizain voor Onder de Linden ontwikkelde, moest aansluiten op de lange geschiedenis van het restaurant en het pand. Het is een rijksmonument uit 1735. De stijl moest vooral ook passen bij de persoonlijkheden en talenten van eigenaren Steven en Tanja: “klasse, rock & roll en een beetje sexy: gedrevenheid, passie, durf en niet te hip. Topkwaliteit met gezelligheid. Lokale producten met mooie smaken, maar zonder blabla.”
“Klasse, rock & roll en een beetje sexy.”
Logo restaurant: een goede boom
Bij de ontwikkeling van het nieuwe logo van het restaurant vonden we inspiratie bij de lindeboom. Deze boom geldt als beschermer van huizen, bronnen en kerken. Het is een ‘goede boom’. Huwelijken werden gesloten onder de linden; de duimen van de geliefden werden dan in de bast gedrukt.
In het logo van het restaurant wordt de nerfstructuur van het lindeblad benadrukt. De duidelijk zichtbare nerven staan symbool voor zuiverheid en puurheid. Dit past bij de filosofie die Steven hanteert bij het bereiden van zijn gerechten. De gehanteerde kleuren in de visuele identiteit grijpen terug op het rijke verleden van de herberg. Ze zijn geïnspireerd op het oude servies en de koperen pannen.
Aankleding door topdesigner Jan Boelo Drenth
Authenticiteit, vakmanschap en passie zijn ook het uitgangspunt bij de doorvertaling van de nieuwe stijl in het pand zelf; ‘een restaurant met kamers’. De subtiele stijl is door topdesigner Jan Boelo Drenth doorgevoerd in de kleding van de medewerkers.
Verder praten over logo’s en huisstijlen? Benieuwd hoe we jouw merk kunnen versterken? Bekijk onze producten of neem direct contact op!
Blijf op de hoogte
Gefeliciteerd! Je bent onderaan de pagina. Dat betekent dat je wel heel graag wilt weten wat wij doen. Meld je aan voor onze nieuwsbrief en mis niets.