fbpx

ITurnIT wordt Basicly

digitale leer kracht

Basicly wil een revolutie in het onderwijs veroorzaken: meer plek voor digitale geletterdheid! Dizain werd ingeschakeld voor de positionering van het merk, de ontwikkeling van een nieuwe visuele identiteit en het webdesign.

Basicly heette tot voor kort ITurnIT, bekend van de pinguïns en de paarse auto’s. Maar omdat digitale geletterdheid gaat over meer dan IT, was het tijd voor de volgende stap. En daar hoort een nieuwe naam bij. Door de organisatie zelf bedacht.

Basicly. Lekker eenvoudig. Want Basicly gelooft dat digitale geletterdheid ook eenvoudig een plek in het onderwijs kan krijgen. Omdat leerlingen nú voorbereid moeten worden op de digitale samenleving.

Basicly zorgt er voor dat leerkrachten zelf aan de slag kunnen met digitale geletterdheid. Met eenvoudige content en toegankelijke werkvormen. Dit resulteerde direct in de nieuwe pay-off die we formuleerden: digitale leer kracht.

Basicly. digitale leer kracht.

Een stap vooruit

Basicly wil dat leerlingen zo vroeg mogelijk les krijgen in digitale vaardigheden. Dit vraagt om een hervorming in het onderwijs. Maar een hervorming gebeurt niet zomaar. Dit gaat met kleine stapjes. Precies dit principe was onze inspiratie voor het nieuwe logo: De voorwaartse B. Een B die een stap vooruit zet.

 

Digitale interactie

Basicly wil alle leerkrachten in het primair en voortgezet onderwijs helpen om digitale geletterdheid een plek te geven binnen hun lessen. Daarom ontwikkelden we samen met Appademic de nieuwe website met de look and feel van een platform. Klanten sluiten hier een abonnement af om toegang te krijgen tot de online leeromgeving.

Op dit online platform kunnen leraren, leerlingen en onderwijsontwikkelaars terecht voor heel veel aantrekkelijke onderwijscontent zoals lessen, lesmethodes en interactieve video’s. Bovendien is er een online helpdesk voor alle vragen.

Ook offline herkenbaar

Uiteraard bezoeken de mensen van Basicly veel scholen. Zo blijven ze in contact met de doelgroep. Dit doen ze voortaan volledig in stijl in hun nieuwe auto’s. 

Basicly heeft ook een eigen toffe kledinglijn! Zo ademt Basicly op alle niveaus haar ambitie: de stap vooruit zetten, richting digitale geletterdheid voor alle kinderen. 

Volgende case Naar het overzicht

Blijf op de hoogte

Gefeliciteerd! Je bent onderaan de pagina. Dat betekent dat je wel heel graag wilt weten wat wij doen. Meld je aan voor onze nieuwsbrief en mis niets.

    Met het versturen geef je ons toestemming om je gegevens te verwerken, zoals omschreven in onze privacyverklaring.

    Voor je weggaat…

    Je hebt nu andere dingen te doen. We get it. Meer lezen over Dizain wanneer jou dat uitkomt? Meld je aan voor onze nieuwsbrief met cases, blogs en meer.

      Met het versturen geef je ons toestemming om je gegevens te verwerken, zoals omschreven in onze privacyverklaring.