Wilmink

Creatie van een herkenbare logofamilie

Om meer synergie te creëren tussen moedermerk en submerken ontwikkelden we voor Wilmink Groep een nieuwe logofamilie.

Wilmink Group is specialist in de levering van onderdelen voor brandstofmotoren in binnen- en buitenland. De dienstverlening is ondergebracht in zes merken, gericht op specifieke producten en doelgroepen: van specialistische high performance-onderdelen voor raceteams tot onderdelen voor marine en scheepvaart.

De nieuwe logofamilie die wij ontwikkelden voor Wilmink Groep creëert niet alleen meer synergie, maar brengt ook de gemeenschappelijke basis van de submerken beter voor het voetlicht. In de uitingen is een prominente rol voor de W van Wilmink. Deze heeft de uitstraling van een ‘dubbele spraakballon’: hierin komen de vraag van de klant en de oplossing van Wilmink samen.

“Ieder submerk heeft dezelfde beeldtaal en hetzelfde copyconcept.”

Ieder submerk heeft dezelfde beeldtaal (extreme close-ups van machineonderdelen), hetzelfde copyconcept (vraag en antwoord komen samen bij Wilmink) en het endorsement ‘member of the Wilmink Group’. Eigen kleuren en de eigen merknaam zorgen binnen deze eenheid voor onderscheid.

Verder praten over logo’s en huisstijlen? Benieuwd hoe we jouw merk kunnen versterken? Bekijk onze producten of neem direct contact op!

Meer huisstijl-cases?

Volgende case Naar het overzicht