Stadkamer

Oplaadpunt voor kennis en cultuur

De plek in Zwolle waar je kennis kunt opdoen en delen, anderen kunt ontmoeten, cultuur kunt beleven en je kunt blijven ontwikkelen. Dát is Stadkamer. Daar hoort een visuele identiteit bij die je inspireert en oplaadt.

Stadkamer is een nieuwe organisatie die is ontstaan uit Bibliotheek Zwolle, kunstencentrum Muzerie en Kunst&Zo. Dizain ontwikkelde samen met namenbureau Globrands de nieuwe naam van de organisatie, bedacht de opvallende visuele identiteit en de pay-off ‘Stadkamer. Oplaadpunt voor kennis en cultuur’. Want een bezoek aan Stadkamer verrijkt je leven en geeft je energie.

Stadkamer is een nieuwe organisatie die is ontstaan uit Bibliotheek Zwolle, kunstencentrum Muzerie en Kunst&Zo. Dizain ontwikkelde samen met namenbureau Globrands de nieuwe naam van de organisatie, bedacht de opvallende visuele identiteit en de pay-off ‘Stadkamer. Oplaadpunt voor kennis en cultuur’. Want een bezoek aan Stadkamer verrijkt je leven en geeft je energie.

“Een bezoek aan Stadkamer geeft energie. Dat willen we uitstralen in de visuele identiteit.”

Stadkamer staat voor de culturele identiteit van de stad Zwolle. Een identiteit die groeit, ontwikkelt en inspireert, verbindt, vernieuwt en verleidt. De visuele identiteit en beeldtaal van Stadkamer zijn breed inzetbaar voor zowel on- als offline toepassingen. Helder, onderscheidend en herkenbaar en toepasbaar voor een divers publiek in een aanhoudend veranderlijk cultureel klimaat.

Inspiratie en energie

De nieuwe huisstijl is eind 2014 geïntroduceerd tijdens het Stadkamer-opent-haar-deuren-festival. Blikvanger daarin was de opvallende signing op en in de panden van Stadkamer waarmee we niet alleen de nieuwe huisstijl van Stadkamer introduceerden, maar ook lieten zien welke inspiratie Stadkamer jou als bezoeker biedt.

Verder praten over interior branding? Benieuwd hoe we jouw merk kunnen versterken? Bekijk onze producten of neem direct contact op!

Meer interior branding cases?

Volgende case Naar het overzicht