Campagne werving vrijwilligers Ixta Noa

"Deel jij je ervaring?"

Als je psychische problemen hebt overwonnen, dan zijn je ervaringen van waarde voor een ander. Maar dan moet je ze wel durven inzetten… In een campagne voor de werving van vrijwilligers vraagt Ixta Noa via de website mijnervaringdelen.nl aan ervaringsdeskundigen om de stap te nemen en zich aan te melden.

Ixta Noa

campagne werving vrijwilligers Ixta Noa
“De indringende film is in korte tijd bijna 3.000 keer bekeken.”

Wat rauw is, blijft rauw

Om in de campagne voor de werving van vrijwilligers de doelgroep te raken, maakten we een video die vooral een eerlijk verhaal vertelt. Wat mooi is, is mooi. Wat rauw is, blijft rauw. Je ziet negen mensen die gezamenlijk het verhaal van de waarde van hun ervaringen vertellen. De film is opgenomen in een verlaten fabriekshal waarbij de leegte van de omgeving een mooi contrast vormt met de indringende persoonlijke verhalen.

Campagne werving vrijwilligers

De film vormt samen met de testimonials van de ervaringsdeskundigen de basis van de website mijnervaringdelen.nl. Via bannering in het Google-netwerk, een Facebook-campagne en vooral ook door de verspreiding via alle ervaringsdeskundigen van Ixta Noa brachten we de site en de film onder de aandacht.

Een campagne met impact

De campagne voor de werving van vrijwilligers was succesvol: de film is in korte tijd bijna 3.000 keer bekeken en zo’n zeventig mensen hebben interesse getoond om vrijwilliger te worden.

Volgende case Naar het overzicht