fbpx

Campagne introductie Cosis

Cosis Dichtbij

Eind juli 2018 werd zorginstelling Cosis breed gelanceerd in Groningen en Drenthe. Dizain ondersteunde de totstandkoming van deze nieuwe organisatie op strategisch gebied. Ook ontwikkelden we de nieuwe website en verzorgden we de introductie van het nieuwe merk.

Bekijk hieronder de case in 10 plaatjes of lees na de afbeelding het hele verhaal.

Cosis is het resultaat van een uitgebreid fusietraject tussen NOVO, Promens Care en Cosis. NOVO en Promens Care waren twee van de grootste en bekendste Noordelijke zorgorganisaties. NOVO richtte zich in Groningen op mensen met een verstandelijke en/of geestelijke beperking. Promens Care deed dat in Drenthe. Cosis was de gemeenschappelijke ondersteunende organisatie van deze twee zorgpartijen en veel minder herkenbaar.

Het merk Cosis is dus van de achtergrond naar de zichtbare voorgrond geschoven en de overkoepelende naam geworden. De lancering van deze nieuwe zorgorganisatie is het sluitstuk van een intensief traject waarin Dizain deze fusie op merkgebied begeleidde.

Draagvlak en herkenbaarheid creëren was cruciaal

NOVO en Promens Care kenden een lange geschiedenis en waren het dagelijkse fundament voor grote groepen mensen met een kwetsbaarheid. Dat vroeg om een zorgvuldig traject waarin wij alle belangrijke mijlpalen – zoals de vaststelling van de identiteit, de positionering en de merkenstructuur – hebben afgestemd met brede vertegenwoordigingen van cliënten, verwanten, medewerkers en stakeholders betrokken. Het resultaat? Een breed gedragen en herkenbaar merk.

Om deze herkenbaarheid verder te vergroten hebben we ervoor gekozen hebben om een duidelijke descriptor toe te voegen aan het logo:

Cosis. Hulp bij een verstandelijke of psychische beperking.

Heldere communicatieve structuur

De nieuwe zorgorganisatie heeft een breed scala aan diensten en richt zich op vele verschillende doelgroepen. Juist vanwege de achtergrond van deze doelgroepen, was het van groot belang om een heldere communicatieve structuur te ontwikkelen waarin alle producten en diensten op een logische manier konden worden ondergebracht. En bovenal: een structuur die niet is gebaseerd op geldstromen of organisatiestructuur, maar die aansluit op de vraag van de cliënt of zijn verwant. Samen met een brede doorsnede van Cosis kwamen we tot de volgende indeling die de basis vormt voor alle communicatie.

Cosis dichtbij

De nieuwe organisatie is groot, maar door de vele locaties in Groningen en Drenthe ook altijd aanwezig in de haarvaten van de maatschappij. Om de angst weg te nemen dat ‘groot’ ook ‘log en ver weg’ kan betekenen, benadrukken we in de communicatie juist de nabijheid van Cosis. Daarnaast wilden we vanwege de omvang en grote diversiteit van de producten en diensten ook laten zien waar Cosis ‘allemaal voor is’.

Cosis dichtbij voor Hanna die het liefst thuis wil blijven wonen.

Bijzondere fotografie

Ook in beeld komen we letterlijk en figuurlijk ‘dichtbij’. We zoomen heel dicht in op de persoon en laten juist zijn of haar bijzondere details zien. Daarmee is een handicap van de geportretteerde niet direct zichtbaar en word je als kijker dus niet opgelegd wat je in de foto moet zien. Je geef je er veel meer je eigen invulling aan. Deze manier van detaillering heeft als bijkomend voordeel dat we wegblijven van de fotografiestijl die veel andere zorgorganisaties ook gebruiken en daarmee voor Cosis écht een eigen stijl creëren.

Introductie

De introductie van het ‘nieuwe’ Cosis op 29 juni 2018 was een feestelijke dag waarbij de clienten van de organisatie nauw zijn betrokken. Deze introductie werd ondersteund door onder meer een abricampagne en online advertising.

Volgende case Naar het overzicht

Neem contact op

Bel ons op 050 311 24 09 of laat hieronder je bericht achter.

    Voor je weggaat…

    Je hebt nu andere dingen te doen. We get it. Meer lezen over Dizain wanneer jou dat uitkomt? Meld je aan voor onze nieuwsbrief met cases, blogs en meer.

      Met het versturen geef je ons toestemming om je gegevens te verwerken, zoals omschreven in onze privacyverklaring.