Ixta Noa

Wervingscampagne voor bijzondere vrijwilligers

Als je psychische problemen hebt overwonnen, dan zijn je ervaringen van waarde voor een ander. Maar dan moet je ze wel durven inzetten… Via de website mijnervaringdelen.nl vragen we mensen om de stap te nemen en zich aan te melden als vrijwilliger.

Ixta Noa

“De indringende film is in korte tijd bijna 3.000 keer bekeken.”

Wat rauw is, blijft rauw

Om de doelgroep te raken, maakten we een video die vooral een eerlijk verhaal vertelt. Wat mooi is, is mooi. Wat rauw is, blijft rauw. Je ziet negen mensen die gezamenlijk het verhaal van de waarde van hun ervaringen vertellen. De film is opgenomen in een verlaten fabriekshal waarbij de leegte van de omgeving een mooi contrast vormt met de indringende persoonlijke verhalen.

De film vormt samen met de testimonials van de ervaringsdeskundigen de basis van de website mijnervaringdelen.nl. Via bannering in het Google-netwerk, een Facebook-campagne en vooral ook door de verspreiding via alle ervaringsdeskundigen van Ixta Noa brachten we de site en de film onder de aandacht.

Een campagne met impact

De campagne was succesvol: de film is in korte tijd bijna 3.000 keer bekeken en zo’n zeventig mensen hebben interesse getoond om vrijwilliger te worden

Middelenmix

  • Online commercial
  • DM-mailing
  • Posters
  • Online advertising
  • Actiesite
  • Social Media

Werkzaamheden

  • Identiteit
  • Positionering
  • Naamgeving
  • Concept
  • Copy
  • Art Direction
  • Ontwerp
  • Webontwerp
  • DTP
  • Projectbeheer
Volgende case Naar het overzicht