fbpx

"Ja, ook dat is Aletta."

Het dr. Aletta Jacobs College is dé scholengemeenschap van Hoogezand. Deze middelbare school biedt onderwijs van praktijkniveau tot gymnasium en staat voor persoonlijke aandacht en geborgenheid. Een kernboodschap die volgens het Aletta nog onvoldoende naar buiten werd gebracht en breder gedragen mag worden. Ouders weten nu vaak niet wat de school allemaal te bieden heeft.

Zo ontstond het verlangen om van het Aletta een sterker merk te maken. In een Brandforcesessie formuleerden we de identiteit van de scholengemeenschap en scherpten we de propositie aan. Vervolgens ontwierpen we een nieuwe visuele identiteit.

De inspiratie hiervoor vonden we in de bekendste (oud)leerlinge van de school: dr. Aletta Jacobs zelf! Zij kwam op voor gelijke rechten en kansen en durfde tegen de stroom in te roeien. Een dame met bewonderenswaardig doorzettingsvermogen die geen ‘nee’ accepteerde. Zo inspireert ze tot op de dag van vandaag om ‘ja’ te zeggen.

“Ja, ook dat is Aletta” werd daarom de slogan van de nieuwe wervingscampagne die we ontwikkelden. Met deze drager communiceren we de veelzijdigheid van de school en de ruimte die leerlingen krijgen om zichzelf te ontwikkelen. Een school waar je fouten mag maken, kunt kiezen voor wat bij je past en waar je leert op je eigen tempo. En daarmee een stap zet in de richting van een mooie toekomst: misschien wel nét zo impactvol als die van Aletta Jacobs zelf!

Merkstrategie. Identiteit. Positionering. Logo. Huisstijl. Brand identity. Visual identity. Campagne.