fbpx

Hanzehogeschool is Hanze

We zijn ontzettend trots op de nieuwe visual identity die we hebben ontworpen voor de Hanze, een merk waar we al ruim tien jaar voor mogen werken. In nauwe samenwerking met de organisatie hebben we een eigentijdse en toekomstbestendige uitstraling gecreëerd die past bij de veranderende rol in de huidige tijd: van traditionele hogeschool die alleen onderwijs geeft naar dynamische kennisinstelling die zich ook richt op onderzoek. Van Hanzehogeschool naar Hanze.

Bij het redesign van het beeldmerk hebben we ons laten inspireren door de rijke geschiedenis van de Hanze en de sterke verbondenheid met Noord-Nederland. Het resultaat is een versimpeld logo met heldere lijnen en een moderne uitstraling. Passend bij de toekomst, maar met veel respect voor het verleden. Het nieuwe logo straalt openheid, toegankelijkheid en inclusiviteit uit, en laat zien dat de Hanze er is voor iedereen die wil leren en van betekenis wil zijn. De verkorte naam ‘Hanze’, waaronder de organisatie toch al bekend stond, maakt het krachtig en herkenbaar.

In aanvulling op het logo hebben we een flexibele huisstijl ontwikkeld die aansluit bij de huidige tijd en klaar is voor de toekomst. Deze veelkleurige stijl verbindt de diversiteit aan doelgroepen met een consistente uitstraling, zowel online als offline. Ook in de toekomst hanteert de Hanze daarbij de door ons ontwikkelde pay-off: ‘Share your talent. Move the world.’ Dit is en blijft het fundament onder alles wat de Hanze doet.

Meer weten over de campagne die wij ontwikkelden om de naamswijziging en herpositionering kracht bij te zetten? Bekijk onze case ‘Hanze. Challenge accepted.

 

Merkstrategie. Identiteit. Positionering. (Re)branding. Huisstijl. Brand identity. Visual identity.