fbpx

Gasunie. Let’s CO2! 

Gasunie beheert en onderhoudt de infrastructuur voor transport en opslag van gassen in Nederland en Noord-Duitsland. Het bedrijf kent zijn oorsprong in het transporteren en opslaan van aardgas, maar richt zich inmiddels ook op diverse vernieuwende energiesystemen zoals waterstof, warmte en groen gas. Op weg naar 2050 richt Gasunie zich ook op CO2-opslag. Hiermee draagt Gasunie bij aan het reduceren van CO2-uitstoot en helpt het de industrie om te verduurzamen.

Gasunie werkt met partners samen aan een infrastructuur die CO2-opslag mogelijk maakt. Hierbij wordt CO2 afgevangen bij bedrijven, getransporteerd via buizen en opgeslagen diep onder de zeebodem. We hebben CO2-opslag nodig om klimaatverandering tegen te gaan. Hiermee hebben we gelijk impact en niet pas op langere termijn.

Binnen Gasunie is dit een relatief nieuw terrein. Daarom vindt Gasunie het belangrijk om haar medewerkers hier goed over te informeren en bekend te maken met dit onderwerp. Zo ontstond de vraag om een ludiek en creatief middel te bedenken om deze nieuwe activiteit simpel uit te leggen. Iets interactiefs waar medewerkers aan mee kunnen doen om zo gemakkelijk kennis te maken met deze tak van Gasunie. Wij zeggen: Let’s CO2.!

Zo ontstond het creatief concept ‘Midget CO2lf’. We ontwierpen een uniek midgetgolfparcours in de centrale hal van Gasunie waar elke baan een thema symboliseert. Zo werd een baan met looping een metafoor voor CO2-hergebruik en de baan met een Eiffeltoren tekenend voor de klimaatdoelen van Parijs. Daarnaast creëerden we een beeldconcept waarin de inspanningen rond CO2 -opslag duidelijk worden. We lieten de Gasunie-experts aan het woord om via begeleidende infoborden meer te vertellen over het doel van CO2 -opslag. De experts die poseerden (met golfclubs- en balletjes), geven een extra impuls aan de zichtbaarheid binnen het bedrijf.

De animaties die we creëerden voor de website dragen weer bij aan het grotere plaatje om dit onderwerp meer op de kaart te zetten. Het midgetgolfparcours gaat nu op tour langs andere vestigingen van Gasunie. Een mooi en interactief ontwerp om het verhaal rondom CO2 -opslag te verduidelijken.

Campagne