ForestWave. Your trust moves us.

ForestWave is met 29 moderne schepen een toonaangevende speler in de maritieme logistiek. De rederij zocht een onderscheidende positionering en visuele identiteit om de essentie van het merk beter tot uiting te brengen. Aan Dizain de uitdaging: deze ambitie vertalen naar een krachtige merkidentiteit die opvalt in de scheepvaartwereld.

Samen met ForestWave gingen we op zoek naar de oerkracht van het merk. We doken in wat deze rederij werkelijk onderscheidt van de concurrentie. Dit leidde tot het centrale thema: ‘Your trust moves us’. Want dat is waar het om draait: een partner die wordt gedreven door het vertrouwen van zijn klanten én zijn medewerkers.

We vertaalden dit naar een krachtige visuele identiteit die betrouwbaarheid, innovatie en klantgerichtheid uitstraalt. Het nieuwe logo combineert fris groen met sterk zwart – het groen verwijst naar ‘Forest’ en is een opvallende signaalkleur, het zwart voegt een eigenzinnige Groningse touch toe. De gedraaide ‘F’ transformeert subtiel tot een gestileerd schip.

Een onderscheidend visueel element is het gebruik van double exposure in de beeldtaal: een directe vertaling van ‘Your trust moves us’. We combineren portretten van medewerkers met beelden van schepen en havens. Hiermee brengen we een krachtige boodschap over: uiteindelijk is scheepvaart mensenwerk.

We implementeerden de nieuwe identiteit in alle communicatiemiddelen: van briefpapier tot beursstand, en van website tot signing. Inmiddels varen ook de eerste schepen in de opvallende groen-zwarte kleur en met het strakke logo op de romp. Bijzonder, want ‘140 meter branding’ ontwerpen we niet elke dag!

Merkstrategie. Identiteit. Positionering. Rebranding. Logo. Huisstijl. Brand identity. Visual Identity. Campagne. Webdesign.