fbpx

De Friesland: van zorgverzekeraar naar dienstverlener van vitaliteit

De Friesland Zorgverzekeraar is al vele generaties een begrip. Het merk is volop in beweging en verschuift van een zorgverzekeraar naar een dienstverlener op het gebied van vitaliteit en gezondheid. Om deze aangescherpte positionering zichtbaar te maken, ontwikkelde Dizain de rebranding met daarin een nieuwe visuele identiteit, een nieuw communicatieconcept én een aanpassing van de merknaam.

De ambitie van De Friesland is om van het Noorden de meest gezonde mienskip – het prachtige Friese woord voor ‘gemeenschap – van Nederland te maken. Het komt samen in het door ons ontwikkelde logo dat de groei van deze ‘mienskip’ symboliseert en de pay-off met de inspirerende oproep: doe je mee?

Jaarlijks verzorgen we campagnes op merkniveau (onder meer met merkambassadeur Epke Zonderland) en de activatiecampagnes in het najaar gericht op behoud en groei van het aantal verzekerden.

Merkstrategie. Identiteit. Positionering. Logo. Huisstijl. Brand identity. Visual identity. Campagne.