Ergens in 2019 merkte (toenmalig) student Job Edens dat veel generatiegenoten graag wilden voetballen, maar dat de verplichtingen die horen bij het spelen in een team bij een voetbalvereniging steeds vaker tegen gingen staan. Job zag kansen en startte Ballie met als doel voetbalcompetities te organiseren zonder al te veel verplichtingen.
Van een bescheiden start met 6 teams op de vrijdagavond in Groningen, is Ballie uitgegroeid tot dé hotspot voor flexibel voetballen en organiseert het merk laagdrempelige 7v7 voetbalcompeties op doordeweekse avonden in Groningen, Nijmegen, Leeuwarden, Zwolle en Apeldoorn. Inmiddels spelen ruim 2.500 deelnemers elke week een wedstrijd. En nog steeds melden vriendengroepen en collega’s zich aan omdat ze graag lekker willen genieten van het spelletje, zonder dat het hun drukke levensstijl in de weg zit.
De ontwikkeling en groei van het merk vroegen om een nieuwe visual identity en bijbehorende campagne met als doel de naamsbekendheid en het aantal deelnemers nog verder te vergroten. Deze assist wilden wij graag verzilveren. We ontwikkelden een aansprekende en kleurrijke identiteit met de alleszeggende pay-off: “De bal ligt bij jou.”
Het woordmerk in het nieuwe logo van Ballie legt de kern van het merk vast: toegankelijk en flexibel voetbal voor iedereen, op elk moment en elke plek. De subtiele vorm van de letter B symboliseert een voet die een balletje omhooghoudt. Een logo waarin het gevoel van iemand die ‘een balletje wil trappen’ letterlijk wordt verbeeld.
In de tone of voice van het merk staat het statement “De bal ligt bij jou” centraal. Jij bepaalt. De locatie, het sportpark, je team en wanneer je wilt spelen. Zonder verplichtingen, maar altijd met plezier. Want Ballie is niet zomaar voetbal, het is de plek waar vrijheid, vriendschappen en plezier samenkomen.
Merkstrategie. Identiteit. Positionering. Logo. Huisstijl. Brand identity. Visual identity. Campagne.