fbpx

Alliade. Samen doen wat wél kan.

Alliade biedt kwetsbare mensen in Friesland een zeer breed palet aan zorg. Voorheen deden ze dat vanuit vijf verschillende zorgorganisaties. Door krachten te bundelen vormt Alliade nu één loket voor jeugdzorg, verstandelijk gehandicaptenzorg, ouderenzorg, werk & dagbesteding en maatschappelijke ondersteuning. Dat vraagt om een sterk merk en impactvolle communicatie.

Alliade formuleerde een heldere visie met een prachtige belofte. Een goed en zinvol leven voor cliënten, dat is waar ze voor gaan. Door samen te doen wat wél kan. Dat doen ze vanuit de waarden Nabij, Verantwoordelijk en Betrouwbaar. Het nieuwe logo sluit hier naadloos op aan. Het bestaat uit driehoeken die samen een vogel vormen. De driehoeken staan voor de verbinding tussen cliënten, verwanten en medewerkers en de drie kernwaarden van Alliade. De vogel staat voor overzicht hebben, richting kiezen, wendbaarheid en bevlogen medewerkers.

In de introductiecampagne vertellen we verhalen die gaan over ontmoeting en verbondenheid. We leggen de focus op het ‘emotionele resultaat’ van samen doen wat wel kan. Daarom laten we verhalen door cliënten, naasten en medewerkers zelf vertellen. Ze vertrekken altijd vanuit gelijkwaardig. Op de website, in de corporate video en in content op social media komt dat heel mooi tot uiting.

In de zorg is de krapte op de arbeidsmarkt en grote uitdaging. Voor Alliade bouwden we onder het motto ‘Samen doen wat wél kan’ daarom een unieke arbeidsmarktstrategie en campagne. Deze begonnen we met een ‘steen in de vijver’: ‘Wij hebben geen vacatures’. Want we hebben de werving 180 graden omgedraaid. Wie op zoek is naar de leukste loopbaan in de zorg kan altijd bij Alliade terecht. In de campagne hebben we de medewerkers wederom een grote rol geven. Zij kunnen immers het beste vertellen hoe het is om bij Alliade te werken. De nieuwe werken bij Alliade-website is het kloppende hart van de arbeidsmarkt communicatie.

We hebben een sterk merk én werkgeversmerk ontwikkeld. De campagnes zijn breed uitgerold en zorgden voor een enorme zichtbaarheid en naamsbekendheid. Een fantastische klus waarbij we innig samenwerkten met de communicatie en HR professionals van Alliade. Een sterk staaltje samen doen wat wél kan dus.

Merkstrategie. Identiteit. Positionering. Logo. Huisstijl. Brand identity. Visual identity. Webdesign. Corporate video. Corporate campagne. Content marketing. Employer branding. Arbeidsmarktcommunicatie. Campagne.