The Great Escape, Trakkies, bulletproof koffie & Ello?
Bulletproof koffie helpt je om af te vallen en verbetert je concentratie, 30 juni duurde 1 seconde langer dan normaal, ontbijtgranen zijn lang niet zo gezond als de etiketten beweren, smartphones weten wanneer je depressief bent, er wordt gewerkt aan auto’s die meer dan 1600 km per uur kunnen afleggen. Dit en nog veel meer gebeurde allemaal terwijl jij op vakantie was.
Hopelijk heb je genoten van je vrije tijd en ben je weer lekker opgeladen. Bang dat je iets hebt gemist? Geen zorgen, wij zetten de meest opvallende gebeurtenissen en laatste trends van de afgelopen periode graag voor je op een rijtje. Dit is wat ons opviel op het gebied van (online) branding, marketing en tech. Enjoy!
The Great Escape
Om te beginnen blijven we even in vakantiesferen. Zwitserland om precies te zijn. We hebben allemaal wel eens het gevoel dat we willen ontsnappen aan de waan en hectiek van alledag door middel van een vakantie of een weekendje weg. In Zwitserland helpen ze de mensen uit Zürich een handje. Het kanton Graubünden probeert meer mensen uit de hectische stad de bergen in te krijgen naar het rustigste plekje van Graubünden: Vrin, een klein bergdorpje. En dat lukt ze met deze zeer sympathieke verrassingscampagne wel heel erg goed. Oordeel zelf.
Schöne Grüsse aus dem Bündnerland!
Mobilegeddon
De nieuwe Google update met als bijnaam Mobilegeddon is inmiddels al even out in the open. Met deze update hecht de zoekmachine meer waarde aan een goede mobiele website. Mobiel-vriendelijke pagina’s in de zoekresultaten krijgen bonuspunten van Google. Want, we doen immers ook steeds meer mobiel, dus moeten websites hiervoor geoptimaliseerd zijn. Wil je zeker weten of je site mobiel vriendelijk is? Gebruik dan de mobile-friendly test tool van Google. Waar beoordeelt Google je site op? Flash kan echt niet meer. Alle tekst en overige content zou leesbaar moeten zijn zonder te zoomen of horizontaal te moeten scrollen.
Same day delivery
Bestel jij ook regelmatig iets bij Bol.com? Dan kun je het tegenwoordig ’s middags al bij een Albert Heijn ophalen. Gemak dient de mens. En snelheid wordt een steeds belangrijker criterium voor mensen om online iets te bestellen.
Facebook Authorship
Ook bij Facebook zijn boeiende ontwikkelingen gaande. Met de Facebook Authorship komt jouw naam onder jouw content te staan. Google had vorig jaar hetzelfde idee, alleen sneuvelde Google Authorship al snel. Facebook probeert het desondanks toch. Facebook wil het bloggers en ook journalisten makkelijker maken om hun content te delen en met volgers in contact te komen. Blog je regelmatig? Dan kun je hier zeker van profiteren door je eigen naam of (bedrijfs-)pagina hieraan te koppelen. Meer weten over hoe het werkt? Op Marketingfacts wordt het haarfijn uitgelegd.
Twitter not for sale
Twitter heeft het moeilijk. Na tegenvallende resultaten is de CEO ontslagen. Het bedrijf heeft moeite de groei vast te houden en om winst te maken met o.a. advertenties. Facebook en Instagram zijn hier veel beter in. Inmiddels is Instagram groter dan Twitter en wil Twitter graag overnemen. Twitter heeft hier voor bedankt en hoopt dat het unieke actuele en vluchtige karakter van het social netwerk hen van een ondergang zal behoeden.
Ello?
Oh, en kennen jullie Ello nog? Ello, Ello Echo? Of beter gezegd: Ello goodbye? Het advertentievrije social netwerk blijft aan de weg timmeren en lanceerde onlangs weer allerlei nieuwe features. Desondanks ziet het er nog steeds minimalistisch uit en is het er erg stil.
New looks
Facebook voerde een kleine aanpassing door, die veel mensen is ontgaan. Facebook heeft haar logo iets aangepast. Zowel de poppetjes als de letters van het logo hebben een restyle gekregen. Het mocht wel iets vriendelijker en moderner.
Facebook is niet de enige met een nieuw logo. Snelle Jelle koos voor een krachtiger logo en dito verpakking. De nieuwe visual identity van Snelle Jelle moet de krachtige smaak van de kruidkoek en de Friese roots uitdragen.
Laat je hart kiezen
Ja hoor, hij is er: de Apple Watch. Het heeft even geduurd, maar het slimme horloge van Apple is nu ook in Nederland verkrijgbaar. En er zijn ook al diverse apps voor. Zoals de populaire Tinder app, die in combinatie met de Apple watch keuzes maakt op basis van jouw hartslag. Twijfel je wel eens? Dankzij de nieuwe Tinder app voor Apple Watch worden er sneller keuzes gemaakt. Je hart weet immers beter dan je hoofd wat of wie je leuk vindt.
Where’s my trakkie at?
Gemiddeld zijn we 3 jaar van ons leven naar spullen op zoek volgens Trakkies. Zonde. En dus ontwikkelde de startup kleine apparaatjes, nodes, die je kunt plakken op al je waardevolle spullen zoals je smartphone, je notitieboekje, je portemonnee e.d. Raken ze te ver van jou verwijderd? Dan krijg je een seintje. je kunt zelf de afstanden bepalen en de prioriteiten. Je smartphone kan belangrijker voor je zijn dan je notitieboekje bijvoorbeeld. Handig toch?
Blijf op de hoogte
Gefeliciteerd! Je bent onderaan de pagina. Dat betekent dat je wel heel graag wilt weten wat wij doen. Meld je aan voor onze nieuwsbrief en mis niets.