fbpx

Activatiecampagne uitgeverij Noordhoff

Hoe laat je studenten een boek kopen?

“What is the code? Find it. Break it. Use it. Your life will never be the same…” Voor uitgeverij Noordhoff ontwikkelden wij een activatiecampagne waarin een trailer voor een niet-bestaande actiefilm de hoofdrol speelt. Het doel ervan was om de online leeromgeving van de uitgever te promoten.

Naast studieboeken biedt Noordhoff Uitgevers studenten toegevoegde waarde door online content: oefentoetsen, samenvattingen, webcolleges en meer. Deze online content is alleen beschikbaar voor studenten die een nieuw studieboek hebben gekocht. Ze moeten hiervoor de code in het boek registreren. Om de meerwaarde van deze code en daarmee van het nieuwe studieboek voor het voetlicht te brengen, ontwikkelden wij de online activatiecampagne ‘What is the code?’.

www.whatisthecode.nl

Een belangrijke drager in de activatiecampagne voor de uitgeverij was de teaser trailer van de fictieve actiefilm ‘The Code’. Hierin gaan studenten op zoek naar een bijzonder boek waarin een code is verborgen. De trailer eindigt met een oproep om naar de actiesite te gaan waar pas duidelijk wordt wat The Code precies inhoudt.

“De actie leidde tot veel zichtbaarheid voor Noordhoff Uitgevers.”

Facebook als aanjager voor actiesite

De actiesite had de look-and-feel van een website voor een nieuwe film, maar vertelde ook het échte verhaal van The Code als toegang naar een online leeromgeving die je helpt om je tentamens makkelijker te halen. Om traffic naar de site te genereren, is een Facebook-pagina ingericht. Hierop werd elke week een nieuwe prijsvraag georganiseerd, waarvan het antwoord moest worden ingevuld op de actiesite. Daarnaast maakten studenten die hun code uit het nieuwe studieboek invulden op de actiesite kans op de hoofdprijs: een jaar lang gratis Netflix.

YouTube succesvol

De actie werd ondersteund met een uitgebreide bannercampagne op Facebook, Marktplaats en het Google-netwerk. Daarnaast werd de trailer ook ingezet als video-advertentie op YouTube. Met name deze vorm van adverteren bleek bijzonder succesvol. De actie overtrof de doelstellingen en heeft veel zichtbaarheid opgeleverd voor Noordhoff Uitgevers en de code in nieuwe studieboeken.

Volgende case Naar het overzicht

Blijf op de hoogte

Gefeliciteerd! Je bent onderaan de pagina. Dat betekent dat je wel heel graag wilt weten wat wij doen. Meld je aan voor onze nieuwsbrief en mis niets.

    Met het versturen geef je ons toestemming om je gegevens te verwerken, zoals omschreven in onze privacyverklaring.

    Voor je weggaat…

    Je hebt nu andere dingen te doen. We get it. Meer lezen over Dizain wanneer jou dat uitkomt? Meld je aan voor onze nieuwsbrief met cases, blogs en meer.

      Met het versturen geef je ons toestemming om je gegevens te verwerken, zoals omschreven in onze privacyverklaring.