Nieuwe huisstijl Het Groninger Landschap

"Mooi dichtbij."

De stichting zet zich al meer dan 80 jaar in om de Groningse natuur en haar monumenten te beschermen. Dizain ontwikkelde de nieuwe huisstijl - een nieuw, eigentijds jasje - die past bij deze mooie missie.

Wereldwijd zie je dat alles ontzettend snel verandert. De natuur wijkt geregeld voor gebouwen; oud maakt vanzelfsprekend plaats voor nieuw. Steeds meer mensen beseffen hierdoor hoe belangrijk het is om de natuur en haar monumenten actief te beschermen. In een compleet brandingtraject hadden wij maar één missie:

‘Zorgen dat het Groninger landschap toegankelijk wordt voor iedereen.’

Een nieuwe huisstijl

We hebben allereerst een nieuwe huisstijl ontwikkeld en het logo een modernere uitstraling gegeven. Het Groninger Landschap is op deze manier nog steeds net zo herkenbaar als 80 jaar geleden, terwijl het toch een eigentijdse look-en-feel uitstraalt. Het is nu veel beter te gebruiken voor online en de bijpassende iconenset die wij ontwikkelden sluit hier volledig bij aan.

Midden in het land

De signing in de gehele provincie heeft een make-over gekregen. De stichting moet namelijk herkenbaar zijn. Juist op de plek waar Het Groninger landschap beleefd wordt. Met informatieve borden en herkenbare vlaggen is Het Groninger Landschap letterlijk een wegwijzer door de natuur; je wordt aan de hand genomen door de prachtige provincie. Alle deze inspanningen dragen bij aan de nieuwe pay-off die we samen met Het Groninger Landschap ontwikkelden:

‘Mooi dichtbij’.

In dit complete brandingtraject zijn alle uitingsvormen van Het Groninger Landschap meegenomen. Van briefpapier, tot visitekaartjes tot de bestickering van de auto’s en boten.

Dichtst bij

En wat is er nu dichterbij dan online? Dizain ontwikkelde de vernieuwde website die naadloos aansluit bij de missie. Het landschap wordt online dichterbij gebracht met een website waar bezoekers niet ‘surfen op het web’, maar ‘wandelen door het digitale landschap’. Met prachtige beelden komt het landschap tot leven, met als kers op de taart de animaties in de header van de homepage. Voor de vier seizoenen zijn er animaties gemaakt die aangepast kunnen naarmate de seizoenen vorderen.

Het landschap verandert altijd mee in de loop der tijd; Het Groninger Landschap dus ook. Met de nieuwe stijl is de stichting vandaag de dag weer klaar om zich in te zetten voor het Groninger landschap.

Verder praten over logo’s en huisstijlen? Benieuwd hoe we jouw merk kunnen versterken? Bekijk onze producten of neem direct contact op!

Meer huisstijl-cases?

Volgende case Naar het overzicht