Interior branding schoenenzaak Idenza

Introductie eigenzinnige schoenenketen

Voor Idenza ontwikkelden wij de brand identity en interior branding van deze schoenenzaak. De creatieve stijl sluit aan op het vrolijke, eigenzinnige karakter van de vrouwelijke merkpersoonlijkheid van het bedrijf.

Interior branding schoenenzaak

Idenza is een kleine keten van schoenenwinkels met vestigingen in Leeuwarden, Drachten en Groningen die ‘trends en brands’ brengt voor het jonge middensegment.

De merkpersoonlijkheid van Idenza laat zich omschrijven als ‘de girl next door waar je vroeger stiekem verliefd op was; het meisje dat goed kon met de jongens, maar ook veel vriendinnen had’. Extravert, maar niet van het overdreven soort. De stijl van Idenza is eclectisch te noemen: een mengeling van motieven en elementen uit verschillende bronnen, stijlen en periodes die toch heel goed samen gaan. Ze is vrolijk, positief en staat zonnig in het leven.”

“Het logo is de vertaling van de vrolijke merkpersoonlijkheid.”

De interior branding van schoenenzaak Idenza combineert stoere visuals met het lieve ‘lettertype ‘Brain Flower’ van de Filipijnse ontwerpster Denise Bentulan. Ze omschrijft zichzelf als ‘moonchild, happy soul and all around good guy’. Ze zou Idenza kunnen zijn… Het eigenzinnige van Idenza is vooral zichtbaar in de quotes die op de tassen van Idenza en in de winkels zichtbaar zijn, zoals ‘I have enough shoes – said no one ever’.

Wij bedanken interieurbouwer Vorm Martini voor de interieurfoto’s in deze case.

Verder praten over interior branding? Benieuwd hoe we jouw merk kunnen versterken? Bekijk onze producten of neem direct contact op!

Meer interior branding cases?

Volgende case Naar het overzicht