fbpx

Huisstijl Hanzehogeschool Groningen

Nieuwe identiteit biedt vrijheid

Alle onderliggende afzenders (zoals schools) veel meer vrijheid bieden en tegelijkertijd de hogeschool als afzender steviger profileren. Dat was onze belangrijkste uitdaging bij de ontwikkeling van de nieuwe huisstijl van de Hanzehogeschool Groningen.

Huisstijl Hanzehogeschool Groningen

De huisstijl van de Hanzehogeschool Groningen kenmerkte zich in het verleden vooral door een grote verscheidenheid aan kleuren, waarbij ieder onderwijsonderdeel zijn eigen kleurencombinatie kende. De toepassing ervan was complex en voor de ontvanger niet altijd duidelijk. Bovendien droeg de huisstijl niet bij aan de eenduidige profilering van de Hanzehogeschool Groningen als overkoepelende afzender.

Modulaire beeldtaal

We ontwikkelden een modulaire beeldtaal op basis van de beginkapitaal H; een moderne vertaling van de (liggende) Gotische H die onderdeel vormt van het logo. Daarbij is het kleurgebruik teruggebracht van zo’n 50 kleuren naar de dominante oranje kleur (“Hanze oranje”), aangevuld met zwart en grijstinten.

“Meer vrijheid voor de gebruikers, terwijl toch de Hanzehogeschool Groningen als afzender beter zichtbaar is.”

Eenvoudig toepasbaar

Op basis hiervan zijn vormelementen ontwikkeld waarmee alle ontwerpers die met de huisstijl werken de mogelijkheid hebben om, zonder een overdaad aan huisstijlregels, dominant of juist subtieler de relatie tussen de communicatie-uiting en de Hanzehogeschool zichtbaar te laten zijn. Daarmee komt de Hanzehogeschool Groningen bij de werving van nieuwe studenten als afzender bijvoorbeeld duidelijk naar voren, maar is dit in een kunstuiting van Academie Minerva veel meer op de achtergrond. De nieuwe, eenvoudiger maar krachtiger huisstijl voldoet daarmee aan het belangrijke uitgangspunt van vrijheid in verbondenheid.

Verder praten over logo’s en huisstijlen? Benieuwd hoe we jouw merk kunnen versterken? Bekijk onze producten of neem direct contact op!

Volgende case Naar het overzicht

Blijf op de hoogte

Gefeliciteerd! Je bent onderaan de pagina. Dat betekent dat je wel heel graag wilt weten wat wij doen. Meld je aan voor onze nieuwsbrief en mis niets.

    Met het versturen geef je ons toestemming om je gegevens te verwerken, zoals omschreven in onze privacyverklaring.

    Voor je weggaat…

    Je hebt nu andere dingen te doen. We get it. Meer lezen over Dizain wanneer jou dat uitkomt? Meld je aan voor onze nieuwsbrief met cases, blogs en meer.

      Met het versturen geef je ons toestemming om je gegevens te verwerken, zoals omschreven in onze privacyverklaring.