Handmade Hopes

Buitengewoonwinkel voor talentvolle jongelui

Niet het probleem, maar de kwaliteit van een kind voor het voetlicht brengen. Dat is het uitgangspunt van Handmade Hopes. Wij vinden dit een buitengewoon mooi initiatief en daarom hebben wij de kinderen begeleid bij het ontwikkelen van dit nieuwe merk.

Handmade Hopes is een bijzonder initiatief van onze klant Elker. Het is een buitengewoonwinkel waar jongeren met een bijzondere achtergrond kunnen leren wat hun talenten zijn. De winkel is gevestigd in de Oosterstraat in Groningen en is opgezet door jongeren in een dagbestedingstraject van Elker Jeugdzorg. Wij ondersteunden de winkel bij de ontwikkeling van het logo, de visuele identiteit en de positionering en inrichting van de winkel.

“Via Handmade Hopes ervaren jongeren dat zij trots kunnen zijn op wie ze zijn en wat ze kunnen.”

Made by…

De winkel heeft de uitstraling van een professionele shop met mooie en hippe producten waar je blij van wordt. In de werkplaats van de winkel kunnen jongeren oude meubels opknappen en zelf producten maken. Aan deze producten komt vervolgens een label te hangen met ‘Made by…’.

Thuis kunnen mensen opzoeken welke jongere dit product heeft gemaakt en wat zijn achtergrond is. Via Handmade Hopes ervaren de jongeren dat zij trots kunnen zijn op wie ze zijn en wat ze kunnen. Ze ontdekken hun talent en zien weer mogelijkheden voor de toekomst.

Omgekeerd anker

De eerste aanzet van het logo is door de jongeren van Handmade Hopes zelf gemaakt: het anker met de naam Handmade Hopes. Onze art-director Sjoerd Kooistra heeft het vervolgens naar zijn huidige vorm gebracht. Hij vertelt: “Ik heb het anker omgedraaid omdat dit een project is waarin ook ‘omgekeerd’ wordt gewerkt: niet vanuit problemen van een jongere, maar juist vanuit zijn of haar kracht. Een simpele ingreep, maar het geeft precies aan wat de winkel zo bijzonder maakt.”

Verder praten over interior branding? Benieuwd hoe we jouw merk kunnen versterken? Bekijk onze producten of neem direct contact op!

Meer interior branding cases?

Volgende case Naar het overzicht