Randstad

Het vierde social brand van Nederland

Randstad Nederland. In korte tijd uitgegroeid tot vierde ‘social brand’ van Nederland. Dizain speelt er een belangrijke rol in. Wij ontwikkelden de contentstrategie en zorgen voor de realisatie en creatieve uitvoering daarvan op Facebook, Twitter, Google+ en LinkedIn.

De contentstrategie is gebaseerd op de slogan ‘Good to know you’ van Randstad. Het gaat hierin om de ander leren kennen: weten wat hem of haar beweegt en bezig houdt. Feitelijk sluiten deze waarden nauw aan bij de oorspronkelijke drijfveer van Randstad: oprichter Frits Goldschmeding bracht in 1960 zijn eerste flexwerker met de fiets naar haar werk. Zo wist hij waar ze was en kwam zij op tijd.

Good to know (you)

Vanuit de toonzetting van ‘de virtuele intercedent op internet’ ontwikkelen wij content gericht op ‘Good to know’ en op ‘Good to know you’. Good to know’ richt zich nadrukkelijk op het opinieleiderschap (autoriteitspositie) en het presenteren van Randstad conform de merkwaarden. We laden Randstad als de partij waar je terecht kunt voor ‘alles over werk’: van sollicitatietips via aandacht voor arbeidsomstandigheden tot plezier op de werkvloer. ‘Good to know you’ richt zich op engagement: de ander willen leren kennen. Dit wordt vooral via acties en campagnes ingevuld.

“De meest besproken inhaker tijdens de Olympische Spelen.”

Zeer succesvolle inhakers

Naast ‘serieuze’ content maken wij voor Randstad ook inhakers. En net als bij alle grote merken op Facebook zijn deze bijzonder populair. Dat bleek met name tijdens de Olympische Spelen in Sotsji waarvoor we veel inhakers over sport en werk maakten. Twee ervan werden door het populaire marketingblog Verse Reclame gekozen in de top-10 leukste inhakers. Coosto, marktleider in Nederland op het gebied van tools voor social media monitoring, benoemde het succes van de ‘baanwissel’-post: “De meest besproken inhaker was zonder twijfel die van Randstad. [Het bericht] werd deze dag meer dan duizend keer besproken.”

Succesvol

Het aantal volgers van Randstad is in de afgelopen drie jaar vervijfvoudigd naar ruim 15.000 en Randstad is op dit moment het vierde ‘social brand’ van Nederland.

Middelenmix

  • Online advertising
  • Social Media
  • Facebook App

Werkzaamheden

  • Concept
  • Copy
  • Art Direction
  • Ontwerp
  • DTP
  • Projectbeheer
Volgende case Naar het overzicht