Noordhoff Uitgevers

Hoe laat je studenten een boek kopen?

“What is the code? Find it. Break it. Use it. Your life will never be the same…” Voor Noordhoff Uitgevers ontwikkelden wij een trailer voor een niet-bestaande actiefilm met als doel om de online leeromgeving van de uitgever te promoten.

Naast studieboeken biedt Noordhoff Uitgevers studenten toegevoegde waarde door online content: oefentoetsen, samenvattingen, webcolleges en meer. Deze online content is alleen beschikbaar voor studenten die een nieuw studieboek hebben gekocht. Ze moeten hiervoor de code in het boek registreren. Om de meerwaarde van deze code en daarmee van het nieuwe studieboek voor het voetlicht te brengen, ontwikkelden wij de online actie ‘What is the code?’.

www.whatisthecode.nl

Een belangrijke drager in deze campagne was de teaser trailer van de fictieve actiefilm ‘The Code’. Hierin gaan studenten op zoek naar een bijzonder boek waarin een code is verborgen. De trailer eindigt met een oproep om naar de actiesite www.whatisthecode.nl te gaan waar pas duidelijk wordt wat The Code precies inhoudt.

“De actie leidde tot veel zichtbaarheid voor Noordhoff Uitgevers.”

Facebook als aanjager voor actiesite

De actiesite had de look-and-feel van een website voor een nieuwe film, maar vertelde ook het échte verhaal van The Code als toegang naar een online leeromgeving die je helpt om je tentamens makkelijker te halen. Om traffic naar de site te genereren, is een Facebook-pagina ingericht. Hierop werd elke week een nieuwe prijsvraag georganiseerd, waarvan het antwoord moest worden ingevuld op de actiesite. Daarnaast maakten studenten die hun code uit het nieuwe studieboek invulden op de actiesite kans op de hoofdprijs: een jaar lang gratis Netflix.

YouTube succesvol

De actie werd ondersteund met een uitgebreide bannercampagne op Facebook, Marktplaats en het Google-netwerk. Daarnaast werd de trailer ook ingezet als video-advertentie op YouTube. Met name deze vorm van adverteren bleek bijzonder succesvol. De actie overtrof de doelstellingen en heeft veel zichtbaarheid opgeleverd voor Noordhoff Uitgevers en de code in nieuwe studieboeken.

Middelenmix

  • Online commercial
  • Posters
  • Online advertising
  • Actiesite
  • Social Media

Werkzaamheden

  • Concept
  • Copy
  • Art Direction
  • Ontwerp
  • Webontwerp
  • DTP
  • Projectbeheer
Volgende case Naar het overzicht