Iprenburg Herniakliniek

Website gericht op conversie

Bij Iprenburg Herniakliniek kun je twee uur na je hernia-operatie alweer lopend naar buiten. Maar dan moet je wel weten dat dit mogelijk is. Samen met specialist iLeadz ontwikkelden wij een website die op alle relevante zoekwoorden direct vindbaar is.

Iprenburg Herniakliniek maakt gebruik van een revolutionaire operatietechniek. Deze techniek is echter niet alom bekend en de werkwijze is bedreigend voor traditionele behandelaars. Iprenburg Herniakliniek moet het dus niet hebben van de verwijzing door zorgverleners of –verzekeraars, maar van de rechtstreekse vindbaarheid in internetzoekmachines.

In nauwe samenwerking met iLeadz Internetmarketing maakten we een geoptimaliseerde website, specifieke landingspages en schreven we de SEO-geoptimaliseerde webteksten.

Online branding

Om echt van dichtbij te ontdekken wat de kliniek zo bijzonder maakt, woonden we zelfs enkele operaties bij. Op basis van deze ervaring en een gedegen analyse van identiteit en positionering zijn we aan de slag gegaan met de online branding van de kliniek. We ontwierpen een nieuw logo: een gestileerde vorm die zowel de letter I als de menselijke rug verbeeldt.

“Ruim 2.000 patiënten hebben inmiddels de weg gevonden naar Iprenburg.”

Beter is de basis

We bedachten daarnaast ook de nieuwe pay-off ‘Beter is de basis’ en brachten de look-and-feel van de website meer in lijn met de uitstraling van de privékliniek. Iprenburg Herniakliniek is namelijk gevestigd op een bijzondere locatie: het voormalige Quarantainegebouw van het hospitaal in Veenhuizen.

Ten slotte ontwikkelden we een nieuwe fotografielijn die vooral het resultaat van de behandeling laat zien. We noemen het ‘de leunfoto’s’: even gedachteloos op iemand leunen als er een groepsfoto wordt gemaakt. Pas als je rugklachten hebt gehad, ervaar je hoe bijzonder het eigenlijk is om dat pijnvrij te kunnen doen. Iprenburg Herniakliniek maakt het mogelijk.

Middelenmix

  • Online advertising
  • Website

Werkzaamheden

  • Identiteit
  • Positionering
  • Naamgeving
  • Concept
  • Copy
  • Art Direction
  • Ontwerp
  • Webontwerp
  • DTP
  • Projectbeheer
Volgende case Naar het overzicht