Hanzehogeschool Groningen

Share your talent. Move the world.

Niet ‘alleen’ je diploma halen of onderwijs geven, maar iets terug geven aan de wereld om je heen. Dat is de essentie van de propositie ‘Share your talent. Move the world.’ die wij voor de Hanzehogeschool Groningen ontwikkelden.

De Hanzehogeschool Groningen heeft een uitgebreid proces gevolgd om te komen tot een nieuwe merkpropositie. De Hanzehogeschool Groningen wil zich, ten opzichte van andere hogescholen, onderscheiden met de waarde ‘het streven naar een betere wereld’, oftewel People, Planet & Prosperity. Het gaat hierbij om een betere wereld voor het individu en een bijdrage aan het collectief, vanuit verantwoordelijkheid. De nadruk ligt hierbij op het ontplooien van initiatieven op het gebied van economie, kennis en innovatie.

“De campagne is zelfs verankerd in de onderwijsvisie.”

Verhalen vertellen

In verhalen van studenten en medewerkers wordt de gedachte achter ‘Share your talent. Move the world’ via tal van kanalen uitgedragen. Zo is het een belangrijke onderlegger in de brochures van opleidingen. Daarin lezen aankomende studenten niet alleen praktische informatie over de opleidingen, maar geeft de onderwijsinstelling ook aan waarvoor zij staat en wat ze van haar studenten verwacht: bijdragen aan een betere wereld. Je talent moet je niet alleen voor jezelf gebruiken om een diploma te halen, maar juist delen met anderen. Daarmee verrijk je niet alleen de wereld, maar ook jezelf.

Dit uitdragen gebeurt ook Hanzehogeschool-breed in de wervingscommunicatie voor open dagen en wordt toegepast in abri’s, radiospots en online en offline advertenties. Studenten die de hogeschool bezoeken zien de boodschap ook terug op de Walk of Fame. Hierop presenteert de opleider met trots studenten en docenten die prijswinnend invulling geven aan deze slogan. Zoals de winnaar van de Hannie Schaftprijs, de Innoveer en de Ondernemersprijs. Maar ook winnaars van nationale en internationale prijzen, zoals de Olympische Spelen, het Concours van het Grachtenfestival of het Gouden Beeld.

Breed gedragen

‘Share your talent. Move the world.’ is meer dan een marketingcampagne. Het is inmiddels verankerd in het hele wezen van de Hanzehogeschool Groningen en vastgelegd in de onderwijsvisie.

Middelenmix

  • Signing
  • Film
  • Brochures
  • DM-mailing
  • Posters
  • Advertenties
  • Online advertising
  • Outdoor
  • Social Media

Werkzaamheden

  • Identiteit
  • Positionering
  • Concept
  • Copy
  • Art Direction
  • Ontwerp
  • Webontwerp
  • DTP
  • Projectbeheer
Volgende case Naar het overzicht