De Haan Advocaten

Online introductie De Haan Desk

De Haan Advocaten en Notarissen heeft een nieuwe dienst op de markt gebracht: een abonnement op een online juridische helpdesk voor ZZP’ers en kleinere MKB-bedrijven. Aan Dizain de uitdaging om dit nieuwe product in korte tijd onder de aandacht te brengen van de doelgroep.

Het credo van deze nieuwe dienst richting de doelgroep luidt: “De Haan maakt kwaliteit bereikbaar”. Met het abonnement op de juridische helpdesk gaat De Haan de strijd aan met de rechtsbijstandsverzekeraars. Juridische abonnementen vormen een interessante markt met vele aanbieders: de dienstverlening is populair omdat het laagdrempelig is en klanten zekerheid biedt. Om succesvol toe te treden tot deze markt moet je als juridisch dienstverlener snel bereik opbouwen en ‘een goed verhaal’ hebben.

“Het delen van gratis content versterkt het juridisch abonnement.”

Toegankelijke website

We ontwierpen en realiseerden voor de juridische helpdesk van De Haan een makkelijk toegankelijke website. De website geeft informatie over de abonnementen en een duidelijke call to action om een abonnement af te sluiten. Na de keuze voor een abonnementsvorm krijgt de klant toegang tot de helpdesk. Hier vindt hij onder voorbeeldbrieven, (arbeids)contracten en andere modellen die een kleine ondernemer enorm kunnen helpen. Daarnaast wordt de helpdesk ook bemand door advocaten en notarissen die als het nodig is direct in actie kunnen komen.

Tell, don’t sell

Rondom de functionele informatie delen we zo veel mogelijk kennis, zoals inhoudelijke blogs en andere nieuwsberichten. Deze aanvullende content wordt ook gedeeld via de verschillende sociale netwerken. Door deze content gratis te delen voelt de ondernemer zich geholpen en begrepen en wordt tegelijkertijd meer belangstelling gecreëerd voor een abonnement.

Om de aftrap een boost te geven en direct goed zichtbaar te zijn, ondersteunden we de online content met een advertentiecampagne op Facebook.

Boeien en binden

De pilot die we uitvoerden, overtrof de verwachtingen. De testcampagne heeft veel zichtbaarheid opgeleverd voor De Haan en het juridische abonnement. Vanwege het succes besloot De Haan om de champagne voor te zetten, onder meer met maandelijkse acties (zoals eerste maand gratis). Om de effectiviteit te vergroten, maken we gebruik van retargeting: mensen die de website hebben bezocht, krijgen een aparte aanbieding. Daarnaast zetten we de gekozen strategie voort: via gratis, aanvullende content willen we de ondernemer boeien en binden.

Middelenmix

  • Online advertising
  • Website

Werkzaamheden

  • Identiteit
  • Positionering
  • Naamgeving
  • Concept
  • Copy
  • Art Direction
  • Ontwerp
  • Webontwerp
  • DTP
  • Projectbeheer
Volgende case Naar het overzicht