Compaiz

Omdat je niet van je kinderen scheidt

Als je besluit je relatie te beëindigen ga je als volwassenen uit elkaar, maar je kinderen vragen om een blijvende verbinding. Deze gedachte brengen we tot uiting in de nieuwe visuele identiteit van Compaiz.

Compaiz is ontstaan vanuit Elker Jeugdzorg en biedt hulp bij scheiding vanuit het oogpunt van het kind. Compaiz zet zich in om vechtscheidingen te voorkomen en coacht ouders om met elkaar te blijven communiceren in het belang van hun kinderen. Compaiz wil zich ontwikkelen tot autoriteit op dit gebied en vroeg onze hulp op het gebied van strategie, positionering en creativiteit.

Blijvende verbindingen

In het logo van Compaiz staan kinderen centraal. We zien een familie hand-in-hand met in het midden de kinderen en aan de buitenzijde de ouders – een blijvende verbinding via de kinderen. Dit logo is ontstaan vanuit de observatie dat zolang alles goed gaat in een relatie vader en moeder hand in hand lopen, met ieder een kind aan de hand. Bij conflicten lopen de ouders aan de buitenzijde en de kinderen in het midden.

Het logo is simpel, duidelijk herkenbaar en heeft een positieve, zakelijke en transparante uitstraling. Het staat voor samenwerken, verbinding en het bij de hand nemen. De logovorm is geplaatst in de m van Compaiz; symbool voor de mediatorfunctie die Compaiz vervult.

“Samen het beste voor het kind”

In de ondersteunende beelden speelt fotografie een belangrijke rol: we zien twee foto’s die over elkaar worden gelegd en samen één nieuw beeld vormen, waarbij het kind de verbinding vormt: de ouders kunnen wel uit elkaar, maar via het kind komen ze toch weer samen.

Middelenmix

  • Logo
  • Huisstijl
  • Stationary

Werkzaamheden

  • Identiteit
  • Positionering
  • Concept
  • Art Direction
  • Ontwerp
  • Webontwerp
  • DTP
  • Projectbeheer
Volgende case Naar het overzicht