Alfa-college

Facebook app promoot open dag

Het kiezen van een nieuwe school is niet gemakkelijk. De eerste kennismaking is vaak spannend. Samen met het Alfa-college en online partner Storm MC ontwikkelden wij een uitnodigende Facebook App met als doel om zoveel mogelijk bezoekers naar de Open Dag te krijgen.

De briefing van het Alfa-college was helder: ‘ontwikkel een idee dat moet uitblinken in originaliteit, maar ook in haalbaarheid’. Omdat de doelgroep geen echte lezers zijn, kozen we ervoor om vooral video in te zetten. Via een prijsvraag werden de huidige studenten en docenten uitgedaagd om de nieuwe studenten te verwelkomen en ze het ‘echte’ Alfa-college te laten zien. Geen gelikte promotiefilm dus, maar laagdrempelige filmpjes die zijn gemaakt met de mobiele telefoon. Voor studenten, door studenten.

Speel jij hier straks de hoofdrol?

In totaal zijn er zo bijna negentig filmpjes gemaakt. Ze zijn verzameld op een online videoplatform, getiteld: ‘speel jij hier straks de hoofdrol?’. Aankomende studenten kunnen kiezen van welke locatie ze filmpjes willen zien en/of van welk vakgebied. Door hun Facebook-profiel te koppelen wordt de virtuele rondleiding nog persoonlijker gemaakt.

Zo krijgen ze een goede indruk van de school waar ze straks heen gaan en van de opleiding die ze gaan volgen. Bovendien ontmoeten ze hier hun aanstaande schoolgenoten, wat drempelverlagend werkt.

“Geen gelikte promotiefilm, maar studenten die met de mobiele telefoon filmpjes maken.”

De Facebook App werd gepromoot door een online campagne en via de socialmediakanalen van de school. Het resultaat was een drukbezochte Open Dag. De Facebook App is het jaar erop wederom ingezet.

Middelenmix

  • Social Media
  • Facebook App

Werkzaamheden

  • Identiteit
  • Positionering
  • Concept
  • Copy
  • Art Direction
  • Ontwerp
  • Webontwerp
  • DTP
  • Projectbeheer
Volgende case Naar het overzicht