fbpx

Positionering uitzendorganisatie Abiant

Abiant. Dat komt goed.

Echte vakkrachten die van doorpakken weten. Die er voor je staan in weer en wind. Bij uitzendorganisatie Abiant werkt een bijzonder slag mensen. Om dit uit te dragen, verbeelden we de cultuurdragers van de organisatie: échte Abianters die staan voor hun werk. Trots en zelfverzekerd.

Abiant is ontstaan uit AB Groningen, een bedrijf dat vooral binnen de provincie actief was in de ‘groene’ sector. Abiant wil in haar communicatie-uitingen laten zien dat de organisatie veel breder actief is: van Agrarisch tot Waterbouw. Ook het werkgebied is breder: het noorden van Nederland en Duitsland.

Bijzonder aan Abiant is de mensgerichte houding van het bedrijf. Waar andere uitzendorganisaties vaak volstaan met het lezen van het cv, wil Abiant de mens erachter leren kennen. Zodat ze precies weten wat iemand wil en in huis heeft. Om echt meerwaarde te kunnen bieden, focust Abiant zich daarbij op een beperkt aantal sectoren waarvan ze precies weet wat er speelt en welke mensen er nodig zijn. Kiezen voor Abiant is weten: ‘Dat komt goed’, en dát is dan ook de pay-off van het bedrijf.

De mens

Het logo van Abiant is geïnspireerd op deze menselijke relatie en op het werkgebied; het oude Saksische rijk. Het logo is een gestileerde weergave van het Saksische runenteken voor het begrip ‘mens’. Daarin staat de naam Abiant centraal in blauw en paarsblauwe driehoeksvormen. Deze staan symbool voor de driehoeksrelatie tussen opdrachtgever, medewerker en Abiant.

“Het logo van Abiant is een gestileerde weergave van het Saksische runenteken voor mens.”

‘Trots op onze mensen’

Abiant is trots op haar mensen en dat vertelt het bedrijf ook letterlijk in haar communicatie. We laten Abianters zien, we vertellen hun verhalen en geven aan wat ze zo bijzonder – of bij Abiant: zo gewoon – maakt. Daarmee vertellen we niet alleen het verhaal van de medewerker, maar ook het verhaal van het persoonlijke karakter van Abiant en de meerwaarde daarvan voor opdrachtgevers en uitzendkrachten. Elke uiting wordt afgesloten met de mededeling dat er naast de geportretteerde nog 2.000 Abianters zijn.

Verder praten over logo’s en huisstijlen? Benieuwd hoe we jouw merk kunnen versterken? Bekijk onze producten of neem direct contact op!

Volgende case Naar het overzicht

Blijf op de hoogte

Gefeliciteerd! Je bent onderaan de pagina. Dat betekent dat je wel heel graag wilt weten wat wij doen. Meld je aan voor onze nieuwsbrief en mis niets.

    Met het versturen geef je ons toestemming om je gegevens te verwerken, zoals omschreven in onze privacyverklaring.

    Voor je weggaat…

    Je hebt nu andere dingen te doen. We get it. Meer lezen over Dizain wanneer jou dat uitkomt? Meld je aan voor onze nieuwsbrief met cases, blogs en meer.

      Met het versturen geef je ons toestemming om je gegevens te verwerken, zoals omschreven in onze privacyverklaring.